Aanschaf computer (afgezaagd maar waar)

Markus1

New Member
Hallo allemaal,

naar aanleiding van de aanschaf van een nieuwe televisie, het verouderde systeem en de frustratie van het kunnen uitspelen van een potje Patience voordat een scherm geopend is, heb ik besloten een nieuwe pc aan te gaan schaffen.

Nou ben ik een behoorlijke leek op dit gebied en zou me er ergens best graag in willen verdiepen alleen het is gewoon simpelweg niet voor mij weggelegd omdat ik niet al te veel geduld heb (en een hoop niet begrijp).

Vandaar dan ook dat ik jullie benader met de vraag of jullie mij zouden willen helpen in het keuzeproces van het aanschaffen van een computer? Zou erg fijn zijn....

Kenmerken van mij als computergebruiker:
- Veel tekstverwerken
- Veel downloaden van films
- Veel films kijken
- Veel surfen
- Ik game niet

Al met al ben ik denk ik een behoorlijke basic-computergebruiker die niet veel nodig heeft in een pc. Omdat ik echter toch een paar jaar vooruit wil met een pc vind ik het wel belangrijk dat ik enigszins een nieuwe aanschaf.

Ik heb al een 19inch beeldscherm in mijn bezit dus in de essentie heb ik alleen een desktop nodig.

Uiteraard heb ik al het nodige surfwerk gedaan

Goedkope computers die iedereen kan betalen! HP DC5100SFF 3,0GHz - Systemen

€ 219 - BESTSELLER!! Intel Pentium Duo Core E2180 PC Sneller dan 2x3,6 ghz! 2GB/500GB/DVDRW | Computerstunt.nl

Intel PC SYSTEM INTEL 775 DUAL CORE E5400 (2X2,70GHZ) | GRAPHIC CARD NVIDIA GEFORCE PCI-E 9500GT 1024MB 1XDVI 1XSUB-D | 2,00GB MEMORY DDR3 1333MHZ KINGSTON 1X2GB MODULE | 500GB HARD DISC SATA-2 7200RPM | 22X MULTI WRITER DVD SATA SAMSUNG DOUBLELAYER

maar ik meot eerlijk toegeven dat ik geen idee heb of dit goede benaderingen zijn...?

Heel frustrerend dus, willen investeren in iets waar je de ballen verstand van hebt.

Ik hoop dan ook dat jullie mij willen helpen en mijn voorstellen al dan niet willen afkraken. Ook als jullie ideeën hebben om op een andere manier een desktop aan te schaffen, houd ik me meer dan aanbevolen.

Mijn budget had ik geschat op tussen de 200 en 350 euro (dacht dat dat ik daar wel iets mee kon?). Ik kom uit Nederland overigens (weet niet of dat uitmaakt voor webaanschaffen...)

PS. Zijn er ook mensen onder jullie die denken dat ik, gezien de genoemde kenmerken, meer in aanmerking kom voor de aanschaf van een laptop?


Bij voorbaat hééééél erg bedankt voor jullie reacties!

Vriendelijke groeten,

Markus
 

Dystopia

Active Member
Hallo,

Ik zou krijgen die computer. Ziet eruit als een vrij goede deal. Had ik je bouwen aan een computer, maar ik ben niet bekend met de websites voor het delen daar, plus uw budget is erg laag.

Hoop de computer serveert u wil en dat ik van hulp.

;)
 

ShadowKat

New Member
Hey hey!!! xD nu allebei ziet er heel goed uit. Ik adviseer je wel om grotere hardeschijf te kopen (500GB is heel snel vol met muziek, filmpjes, enz. en zeker als je veel download :) ) en een beetje meer geheugen is ook geen slecht idee (als je "office" gebruikt ben je beter met 3GB) :) Heb je nog meer informatie nodig?
 

Dystopia

Active Member
Goed punt, ShadowKat. Zoiets 1TB zou goed zijn als je download veel. Met 3GB, kan je net zo goed rechtdoor tot 4GB. Eigenlijk, beter nog, Markus, als je een computer koopt met slechts 2GB RAM, kun je eigenlijk een andere kopen stick van 2GB ram, en gooi dan die in zowel ...


Google Translate FTW :p
 

JakeMFBacon

New Member
Goed punt, ShadowKat. Zoiets 1TB zou goed zijn als je download veel. Met 3GB, kan je net zo goed rechtdoor tot 4GB. Eigenlijk, beter nog, Markus, als je een computer koopt met slechts 2GB RAM, kun je eigenlijk een andere kopen stick van 2GB ram, en gooi dan die in zowel ...


Google Translate FTW :p

haha I really thought you all spoke this until you said that
 
Top